Návrh Aliance Voda Zlínsku
1A) Město Zlín, jako největší akcionář a v podstatě ovládající osoba VaK Zlín, se připojí k žalobě města Otrokovice na určení neplatnosti smluv tzv. provozního modelu nebo takovou žalobu město Zlín podá samostatně.
1B) Město Zlín, jako největší akcionář a v podstatě ovládající osoba VaK Zlín, vymění své představitele v představenstvu a dozorčí radě VaK Zlín a nominuje takové členy, kteří budou jednat ve prospěch společnosti VaK Zlín a jejich akcionářů. Úkolem nového představenstva bude podat žalobu na neplatnost smluv tzv. provozního modelu. Dalším úkolem bude položit základy fungujícího VaK Zlín schopného samostatného provozování své vlastní a také městské vodohospodářské infrastruktury.
1C) Město Zlín, jako největší akcionář a v podstatě ovládající osoba VaK Zlín, zajistí snížení odměn členům orgánů VaK Zlín a z takto uspořených finančních prostředků může podnik zaměstnat několik odborníků na provoz vodohospodářské infrastruktury. Tito noví zaměstnanci VaK Zlín, jako základ budoucího vedení podniku, zajistí krizové řízení a realizaci převzetí provozování výše uvedené infrastruktury.
2A) Úspěšně provedená výše uvedená opatření, tj. zrušení provozního modelu a vybudování „nového“ VaKu Zlín schopného provozování vlastní vodohospodářské infrastruktury, zajistí možnosti postavení VaK Zlín jako subjektu oprávněného žádat dotace.
3A) Po zrušení smluv tzv. provozního modelu nové představenstvo VaK Zlín podá žalobu na Moravskou vodárenskou a. s. (ze skupiny VEOLIA) a bude se domáhat vrácení neoprávněného majetkového prospěchu, který inkasovala Moravská vodárenská za uplynulá léta ve formě zisku z provozování vodohospodářské infrastruktury.
4A) VaK Zlín sníží cenu solidárního vodného a stočného na úroveň okolních vodáren při zachování cenových a jiných ekonomických pravidel. VaK Zlín neoprávněný majetkový prospěch využije k obnově vlastní vodárenské infrastruktury.
5A) Město Zlín a VaK Zlín podají trestní oznámení a žaloby na náhradu škody na osoby, které umožnily nezákonné ovládnutí VaK Zlín v roce 2004, a na osoby, které později nejednaly v zájmu VaK Zlín ani v zájmu města Zlína a ostatních měst a obcí Zlínska sdružených ve VaK Zlín a nejednaly ani ve veřejném zájmu, tj. v zájmu občanů a podniků Zlínska. Vyvození odpovědnosti bude také ve vztahu k osobám, které nechaly nároky promlčet.
6A) Navrhne zastupitelstvu města Zlína přijetí usnesení, kterým do budoucna zamezí jakékoliv formě vstupu „překupníka“ vody mezi VaK Zlín a konečné spotřebitele. Uvedeným usnesením zaváže i další zastupitelstva Zlína k tomu, aby se neopakovala chybná rozhodnutí ohledně vstupu tzv. „strategického partnera“. Vodu si VaK Zlín umí upravovat, distribuovat i prodávat sám, stejně jako toho byl schopen do roku 2004. Tento stav by měl být zachován.